Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

farsta centrum vecka 5

Av sophie welin - 7 februari 2011 13:00

i helgen stod mina kära vänner i farsta centrum och sålde vår produkt, det verkar som att det gick bra och det sålde runt 100 st under helgen. tyvärr kunde jag inte vara där eftersom jag var tvungen att jobba, men kommer att gära mitt under mässan och förhoppningsvis nästa gång i farsta eller i mörby. de fick väldigt bra respons och vi fick även bra respons från en kund felicia ryhnell sålde till under julen som köpte upp runt 20 st, där alla hade varit jätte nöjda! Det går framåt nu men vi måste fortsätta försäljningen och merförsälja för att få så många som möjligt sålda.

vi fortsätter planeringen till  montern under veckan nu när vi fått lite mera tips, vilket vi ser framemot!

 
 
Ingen bild

Petra Norström

10 februari 2011 09:18

Hej!
Vad bra att ni kom igång ordentligt med BAD-projektet inför slutredovisningen! och även vad gäller UF - att ni till slut fick hit tandborstarna! Det är bra att du börjat blogga mer regelbundet men jag vill gärna att du utökar tanke/reflektionsloggen. Du kan även i bloggen förtydliga/exemplifiera de olika problemen ni har ställts inför och hur ni mer konkret har gått tillväga för att lösa dem. Du bör gärna titta närmare på:
MVG-kriterierna för Projektarbetskursen:
"Eleven tar egna initiativ och visar uppfinningsrikedom och fantasi dels i formuleringen av problem eller uppgift, dels i valet av metod, arbetsredskap och material.
Eleven motiverar sina val med väl underbyggda argument.
Eleven visar skicklighet i utförandet av slutprodukten - detta moment kan först bedömas när ni avslutar era företag och skriver en årsredovisning.
Jag tycker att du, så här långt, har uppnått kriterierna för VG i projektarbetskursen, nämligen:
"Eleven visar självständighet i valet av kunskapsområdet och i formulering av uppgift eller problem som projektet skall lösa.
Eleven beskriver olika metoder, arbetsredskap och material samt väljer kritiskt bland dessa och resonerar kring sina val.
Eleven identifierar problem som kan uppstå under arbetets gång och förmår lösa dessa.
Eleven tar till vara och utvecklar andras synpunkter
Fortsätt skriva bloggen regelbundet och utveckla gärna din tankelogg, och förtydliga och motivera olika ställningstaganden och hur ni löst olika problem för att kunna visa på MVG-kriterierna.
Jag vill även tillägga att jag tycker ni har en bra "kultur" i ert UF-företag, hur man arbetar och ens "inställning" till saker och ting är väldigt viktig - och där tycker jag att ni visar på bra laganda! Lycka till!/Petra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sophie welin - 22 maj 2011 22:34

i början utav året så bestod projektet utav två delar, utlandsprojektet och UF. det var en period utav många möten och planering för att få det att gå ihop.   Jag var den enda i min grupp som åkte till tyskland medans de andra åkte till till span...

Av sophie welin - 19 maj 2011 09:05

vi håller nu på att avsluta allting och är snart färdiga med årsredovisningen. vi har under ett par veckor skrivit ihop detta och sitter nu och finslipar på det sista, vår rådgivare ska ska skriva vår revisionsberättelse. vi håller just nu på att jäm...

Av sophie welin - 23 april 2011 14:18

lisa(vd) och michaela(försäljnings ansvarig) gick till mötet i tisdags och presenterade vår produkt och företag för travel heroes. det gick bra och med ett bra resultat! de ville till en början köpa in ALLA tandborstar vilket var runt 1000. lyckan va...

Av sophie welin - 13 april 2011 13:31

i fredags stod felicia w och lisa i mörby centrum för att sälja vår produkt. det gick inget vidare då det var lite fol och de stod bara där i ca 3-4 timmar. men några tandborstar blev sålda vilket ör bättre än inget!   i söndags stod jag med feli...

Av sophie welin - 24 februari 2011 09:33

under måndagen och tisdagen stod vi på älvsjö mässan och sålde vår produkt. vi byggde upp vår monter som i sluändan faktsikt blev bra. vi provade lite olika laternativ då vi hade en vepa med logga, bår banderoll med en längre text på samt roll-upen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards