Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

sammanfattning utav året

Av sophie welin - 22 maj 2011 22:34

i början utav året så bestod projektet utav två delar, utlandsprojektet och UF. det var en period utav många möten och planering för att få det att gå ihop.


Jag var den enda i min grupp som åkte till tyskland medans de andra åkte till till spanien. vi valde ämnet invadrar politik där vi jämförde de olika länderna vi åkte till med sverige. medans vi förberede oss inför detta så arbetade vi med att starta upp företaget och vu bestämmde oss för vad vi ville göra och bestämde oss för att det skulle bli tandborstar med platsför tandkräm då vi ansåg att detta var ett problem som vi hade u vardagen, att på ett smidigt ha med sig tanborste på dagen. vi planerade att under året stå och sälja dessa och även sälja till andra företag. detta gick tyvärr inte så bra som vi planerat och vi sitter idag kvar med tandborstar i lagret. detta beror mycket på tidsbrist vilket är tråkigt ska vara en av anledningarna till att vi ska behöva misslyckas med vårat mål.


tidbrist är ett utav många problem vi stött på under året, men trots detta så har vi haft runt 6 säljtillfällen plus mässan. vi sålde även till travelheroes som har en butik i stockholm samt en hemsida.


valet att köpa in så många resulterade i att vi fick ha vår egen logga på produkten, så det var trisst att alla inte blev sålda. dock är det viktigatse att vi nått breakeven och gick i plus i slutet.


ett utav de största problemem vi sötte på var innan jul när vi riskerade att få tandborstarna efter mässan, men som tur var kunde vi samarbeta och lösa detta och kunde därför flyga hem dom och fick dom lagom till jul och kunde sälja dem som julklappar.


Jag har lärt mig mycket under året, allt från att se till att samarbeta med sex tjejer  i grupp och se till att alla kommer i tid. till att samarbeta med parterns i taiwan och lägga en lyckad beställning med en person som knappt kunde prata engelska. att båga ringa företag har varit lärorikt och något som kommer att vara användbart i framtiden. planera tiden har inte alltid varit det lättaste men det har i det stora hela fungerat bra. den här kursen har vari lärorik och jag kommer att ta med mig mycket till framtida jobb.


valen som vi har gjort har varit hela tiden varit medvetna motgångar går tyvärr itne att göra någonting åt, vi hade en plan att kunna sälja alla och vi gjorde vårt bästa vilket jag anser vara det viktigaste. vi har hela tiden kommunicerat för att på bästa sätt kunna dela upp arbetet för bästa reslultat.


under året har vi fått mycket bra respons från kunder för vår produkt och under mässan så var det även andra företag som tyckte att vi hade en mycket användbar produkt, til och med i den mån att de ville prova ett kort samarbete under dagenb vilklet var roligt! i och med detta är jag säker på att vi skulle kunna ha nått vårat mål att sälja alla tandbortar men förhoppningsvis så är de kunder vi haft nöjda och vi ör glada att ha fått så god respons och att andra än vi såg detta problem i vardagen och på resan.


Jag har haft en lärorikt, stressigt men framförallt roligt år med UF. tack för den här tiden!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sophie welin - 19 maj 2011 09:05

vi håller nu på att avsluta allting och är snart färdiga med årsredovisningen. vi har under ett par veckor skrivit ihop detta och sitter nu och finslipar på det sista, vår rådgivare ska ska skriva vår revisionsberättelse. vi håller just nu på att jäm...

Av sophie welin - 23 april 2011 14:18

lisa(vd) och michaela(försäljnings ansvarig) gick till mötet i tisdags och presenterade vår produkt och företag för travel heroes. det gick bra och med ett bra resultat! de ville till en början köpa in ALLA tandborstar vilket var runt 1000. lyckan va...

Av sophie welin - 13 april 2011 13:31

i fredags stod felicia w och lisa i mörby centrum för att sälja vår produkt. det gick inget vidare då det var lite fol och de stod bara där i ca 3-4 timmar. men några tandborstar blev sålda vilket ör bättre än inget!   i söndags stod jag med feli...

Av sophie welin - 24 februari 2011 09:33

under måndagen och tisdagen stod vi på älvsjö mässan och sålde vår produkt. vi byggde upp vår monter som i sluändan faktsikt blev bra. vi provade lite olika laternativ då vi hade en vepa med logga, bår banderoll med en längre text på samt roll-upen. ...

Av sophie welin - 7 februari 2011 13:00

i helgen stod mina kära vänner i farsta centrum och sålde vår produkt, det verkar som att det gick bra och det sålde runt 100 st under helgen. tyvärr kunde jag inte vara där eftersom jag var tvungen att jobba, men kommer att gära mitt under mässan oc...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards